Content marketing - istota i zalety

Content marketing zdobywa w świecie marketerów coraz większą popularność. Dzieje się tak dlatego, iż ten rodzaj promocji nie sięga po banalną reklamę dla wszystkich, ale skupia się na komunikacji z określonym odbiorcą i zdobywa go dzięki edukacji, poradom oraz dedykowanym treściom skierowanym do finalnego klienta. Konsumenci coraz częściej traktują reklamę jako spam, na który nie zwraca się uwagi. Content marketing ma to zmienić, gdyż dzięki niemu coraz więcej przedsiębiorców uświadamia sobie, jak ważne w promocji firmy jest dbanie o jej wizerunek i pozytywne budowanie marki - między innymi przy zastosowaniu treści wysokiej jakości.

Content marketing - definicja

Content marketing, zwany inaczej marketingiem treści, to strategia pozyskiwania potencjalnych klientów przy użyciu atrakcyjnych, ciekawych i wysokiej jakości treści, skierowanych do ściśle sprecyzowanej grupy odbiorców. Ta forma marketingu (w odróżnieniu od pozostałych) stawia przede wszystkim na długofalowe relacje z odbiorcą - poprzez interakcje i zaangażowanie obu stron. Content marketing jest ściśle powiązany z Internetem - to tu przede wszystkim publikuje się i upowszechnia wszelkie treści, których głównym zadaniem jest dostarczenie odbiorcom wiarygodnych i ciekawych informacji na temat branży, produktu lub firm. Nośnikami tego typu treści mogą być blogi i strony firmowe, opisy produktów, wywiady, recenzje, instruktaże czy newslettery. Wszystkie te sposoby mogą służyć do przekazywania wartościowych i merytorycznych informacji, które zainteresują potencjalnego odbiorcę i w ten sposób mogą też wpłynąć na zainteresowanie produktami bądź usługami danej firmy.

Zalety content marketingu

Korzyści wynikające z  wprowadzenia w swoje działania promocyjne content marketingu są bardzo duże. Do najważniejszych należy zaliczyć:

- długa żywotność treści umieszczonych w internecie, co oznacza, iż odbiorcy mogą z nich korzystać w dowolnym momencie i przez długi okres czasu,
- budowanie profesjonalnego wizerunku, gdyż dzięki atrakcyjnym i wiarygodnym treściom oraz poradom zyskuje się miano profesjonalisty i autorytetu w danej dziedzinie,
- lojalność, która wynika ze stałej relacji pomiędzy nadawcą a odbiorcą,
- dotarcie do  klienta z ofertą, który po zapoznaniu się z poradami prawdopodobnie kupi oferowany produkt.

Trzeba też pamiętać o tym, iż coraz więcej potencjalnych klientów jest odpornych na nachalne i banalne reklamy, a w sieci poszukuje czegoś więcej - informacji, wiedzy czy rozwiązania konkretnych problemów. Content marketing wychodzi naprzeciw takim zapotrzebowaniom i proponuje odbiorcom dialog, edukację i nienachalną prezentację marki bądź firmy.

Biznes Sukces

Z nami osiągniesz sukces!

Zobacz również